ІV УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ

 

4.1. Управління НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ   здійснюється засновником.     

4.2. Безпосереднє керівництво НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ здійснюється його директором за участю органів громадського самоврядування. Директором  може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів освіти у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

4.3. Директор НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ та його заступники призначається на посаду та звільняється з посади  начальником відділом освіти Хотинської районної державної адміністрації . Директора може бути звільнено з посади на умовах, передбачених законодавством України. Призначення та звільнення з посади заступників директора НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ здійснюється начальником відділом освіти  Хотинської районної державної адміністрації  за поданням директора.

4.4. Директор НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ:

- відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти та загальної середньої освіти, визначених Законами України "Про дошкільну освіту", "Про загальну середню освіту", ˝Про внесення змін до деяких законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу˝ та забезпечення рівня освіти відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

- діє від імені НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;

- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

- організовує навчально-виховний процес;

- забезпечує контроль виконання навчальних планів і програм, якість знань, умінь та навичок вихованців;

- створює необхідні умови для проведення виховної роботи з дітьми дошкільного віку, учнями, їх участі в позакласній та позашкільній роботі;

- несе особисту відповідальність і забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки  безпеки;

- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, несе відповідальність за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій у навчально-виховному процесі, керівництві учнівськими об'єднаннями за інтересами;

- забезпечує права вихованців та захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

- втілює заходи щодо запобігання вживання вихованцями алкоголю, наркотиків, тютюну;

- контролює організацію харчування і медичного обслуговування вихованців;

- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

- за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов'язки працівників НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- несе відповідальність за свою діяльність перед вихованцями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами (конференцією), засновником, місцевими органами державної виконавчої влади;

- щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференції) педагогічного колективу, батьків, громадськості.

4.5. Штатний розпис НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ встановлюється відповідно до діючих нормативних документів.

4.6. Директор НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ.

4.7. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою чотирьох на рік.          За наявності двох і більше дошкільних груп проводяться дві додаткові педради у дошкільному підрозділі.

4.8. Педагогічна рада розглядає питання:

- удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;

- планування  та режиму роботи НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ:

- переведення дітей дошкільного підрозділу до першого класу шкільного підрозділу і учнів до наступних класів, їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні разом з радою НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

- морального та матеріального заохочення учнів та працівників НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

-   застосування заходів впливу щодо учнів, які не виконують своїх обов’язків.

 4.9. У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ  КОМПЛЕКСІ можуть створюватися учнівські та педагогічні організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

4.10. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування у НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ є загальні збори (конференція) учасників  навчально-виховного процесу, які скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

- працівників НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ - зборами трудового колективу;

- учнів НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ класів другого-третього ступенів - учнівськими зборами;

- батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить один рік.

Загальні  збори (конференція) правомочні, якщо в їхній роботі бере участь   не    менше   половини   делегатів   кожної   з    трьох категорій. Рішення    приймається     простою    більшістю   голосів    присутніх    делегатів.

Право скликати збори (конференцію) мають голова ради НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, засновник.

4.11. Загальні збори (конференція):

-  обирають раду НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

- затверджують піклувальну раду НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- заслуховують звіт директора і голови ради НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ  про їхню роботу, дають їй оцінку відкритим або таємним голосуванням;

- затверджують основні напрями вдосконалення діяльності НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, розглядають інші найважливіші питання навчально-виховного процесу;

- при необхідності  створюють тимчасові чи постійні комісії, ради з різних напрямків роботи і встановлюють їх повноваження;

- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

4.12. У період  між  загальними  зборами (конференціями) діє рада НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, діяльність   якої  регулюється цим Статутом та Положенням про раду НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, яке   затверджується   загальними    зборами    (конференцією).

4.13. Метою ради є:

- сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

- об'єднання зусиль педагогічного  і дитячого колективів, батьків, громадськості щодо розвитку НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ та удосконалення навчально-виховного процесу;

- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ;

- розширення колегіальних форм управління НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ;

- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу.

4.14. Основним завданням ради є:

-  підвищення ефективності навчально - виховного процесу, взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

-  визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

-    формування навичок здорового способу життя;

-   створення належного педагогічного клімату в НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ;

-   сприяння духовному, фізичному розвитку учнів (вихованців) та набуття ними соціального досвіду;

-  підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

-    сприяння організації дозвілля та оздоровлення вихованців;

-  підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання дітей;

-  ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень   чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

-  стимулювання морального та матеріального заохочення вихованців, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

- зміцнення партнерських зв'язків між родинами вихованців та НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.15. До складу ради НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів (другого-третього ступенів навчання), батьків і громадськості. Норма представництва визначається загальними зборами (конференцією).

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами  (конференцією).

На чергових виборах склад ради оновлюється не менш ніж на третину.

4.16. Рада  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО     КОМПЛЕКСУ діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

-  дотримання вимог законодавства України;

-  колегіальності ухвалення рішень;

-  добровільності і рівноправності членства;

-  гласності;

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією).

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не менше ніж 4 рази на навчальний рік.

Засідання ради НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ може скликатися   її головою або з ініціативи директора НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, засновником, а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради доводиться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів (вихованців), батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

4.17. Очолює раду НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ голова, який обирається зі складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

         Члени ради мають право виносити на розгляд всі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаною з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.18. Рада НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ:

-     організовує виконання рішень загальних зборів (конференції);

-    вносить пропозиції щодо зміни типу, статуту, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ та здійснює контроль за його виконанням;

-  разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

-  затверджує режим роботи НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ

- сприяє формуванню мережі груп дошкільного підрозділу, класів НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

- приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ золотою медаллю "За високі досягнення у навчанні" або срібною медаллю "За досягнення у навчанні" та нагородження учнів похвальними листами "За високі досягнення у навчанні" та похвальними грамотами "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів";

-    разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

-  погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

- бере участь у засіданні атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з вихованцями;

- виступає ініціатором проведення доброчинних акцій;

- вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти Хотинської районної державної адміністрації   пропозиції щодо морального і матеріального  заохочення учасників навчально-виховного процесу;

- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з вихованцями;

- розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги вихованцям;

-  розглядає питання родинного виховання;

-  бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов дитини, яка перебуває в несприятливих соціально-економічних умовах;

-  сприяє педагогічній освіті батьків;

- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплати періодичних видань;

- розглядає питання про здобуття обов'язкової загальноосвітньої середньої освіти учнями (вихованцями);

- організує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням вихованців;

- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

-   може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісії, та зміст їх роботи визначаються радою.

4.19. У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ за рішенням загальних зборів (конференції) або ради НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ можуть створюватися піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет, комісії, асоціації тощо.

4.20. Діяльність піклувальної ради регулюється Положенням про піклувальну раду, розробленим на основі рекомендацій Міністерства освіти і науки та затвердженим радою НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, навчальних закладів, організацій, окремих громадян.

Піклувальна рада вживає заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази, залучення додаткових джерел фінансування НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, стимулювання творчої праці учасників навчально-виховного процесу.

4.21. Діяльність учнівського  та   батьківського  комітетів   регулюється положеннями про ці комітети, які затверджуються радою НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.