І.  ЗАГАЛЬНІ  ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС  ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД I-III СТУПЕНІВ - ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД заснований на базі комунальної власності територіальної громади села_БІЛІВЦІ.

1.2. "НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС  ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД I-III СТУПЕНІВ - ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД  (надалі іменується НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС) утворений  в результаті реорганізації шляхом   злиття  БІЛОВЕЦЬКОГО ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ І-ІІІ СТУПЕНІВ та дошкільного навчального закладу СЕЛА БІЛІВЦІ

1.3. Власником БІЛОВЕЦЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ є територіальна громада села __БІЛОВЕЦЬКА_ сільська рада (інд. код 04416766), місцезнаходження:

Чернівецька область, Хотинський район село Білівці вул. Головна,22.     

1.4. Засновником Біловецького НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ є відділ освіти Хотинської районної державної адміністрації вул. Незалежності, 30 м. Хотин Чернівецької області 60000  Код ЄДРПОУ 02147339  який здійснює її фінансове і матеріально-технічне забезпечення. Питання використання комунального майна НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС погоджує з  сільською радою.

1.5. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС є юридичною особою, має рахунки в установах банків, штамп, печатку з вказівкою свого повного найменування, зведений баланс у централізованій бухгалтерії відділу освіти Хотинської районної державної адміністрації.    

1.6. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", ˝Про внесення змін до деяких законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу˝, "Про місцеве самоврядування в Україні", Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Положення про дошкільний навчальний заклад, Положення про навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад", указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, власного Статуту.

1.7. Повна назва НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ:

- українською мовою: " БІЛОВЕЦЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС  «ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД I-III СТУПЕНІВ - ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД " ХОТИНСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ   

 1.8. Місцезнаходження НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ визначається свідоцтвом про державну реєстрацію.

1.9. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС складається з двох  підрозділів - дошкільного та шкільного.  

Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від двох до шести (семи) років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.    

Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти. Відповідно до освітнього рівня, в шкільному підрозділі НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ функціонують разом школи всіх трьох ступенів:

І ступінь - початкова школа ( 1 - 4 класи - термін навчання 4 роки);

ІІ ступінь - основна школа (5 - 9 класи - термін навчання 5 років);

ІІІ ступінь - старша школа, як правило, з профільним спрямуванням навчання (10 – 11 (12) класи - термін навчання 2-(3) роки).

1.10. Кількість дошкільних груп, класів, груп продовженого дня у НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ встановлюється відділом освіти Хотинської районної державної адміністрації  на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених Міністерством  освіти і науки України за погодженням з Міністерством фінансів України, відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які їх замінюють, та санітарно-гігієнічних норм.

1.11. Наповнюваність класів, груп, їх поділ при вивченні профільних та інших навчальних предметів у НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ визначаються згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України та погодженими з Міністерством фінансів України.

 1.12. У  складі дошкільного підрозділу можуть бути групи компенсуючого типу.

1.13. У складі шкільного підрозділу можуть бути класи з поглибленим вивченням окремих предметів, класи для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, групи продовженого дня.

1.14. Головною метою  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, повної загальної середньої освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні  дітей, надання послуг по вихованню і розвитку дітей дошкільного віку та підготовці їх до навчання в школі; навчання, виховання і розвиток дітей шкільного віку та підготовка їх до професійного самовизначення.

1.15. Основними завданнями НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ є:

- реалізація державної політики в галузі освіти;

- створення умов для здобуття дітьми дошкільного віку, учнями безперервної дошкільної та загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів дошкільної та загальної середньої освіти, розвитку їх творчих здібностей і нахилів;

- виховання громадянина України;

- виховання у дітей  любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до  народних   традицій   і   звичаїв,   державної   та  рідної мови,   національних   цінностей   українського  народу та інших  народів і націй;

- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості,   підготовленої  до професійного самовизначення;

- виховання поваги до Конституції України, державних символів України, прав і  свобод  людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

- формування основних норм загальнолюдської моралі;

- сприяти реалізації права вихованців на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян, як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я вихованців;

- надання кваліфікованої допомоги в корекції недоліків мови дитини;

- здійснення соціально-педагогічного патронату;

1.16. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством     України   та  власним   Статутом. 

1.17. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої,    виробничої, наукової діяльності, у тому числі обов'язків за міжнародними      угодами;

- дотримання фінансової дисципліни.

1.18. Мова навчання у НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ  КОМПЛЕКСІ визначається згідно з  чинним законодавством.

1.19. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС має право:

- проходити в установленому порядку державну атестацію;

- визначати форми і засоби організації навчально - виховного процесу за погодженням із засновником;

- визначати варіативну частину шкільного навчального плану;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

- спільно з вищими навчальними закладами, їх кафедрами або філіями, науково - дослідними інститутами та центрами проводити науково - дослідну, експериментальну,  пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно із законодавством України та власним Статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

- розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувальних, профілактичних і культурних підрозділів.

1.20. Медичне обслуговування дітей дошкільного віку, учнів у НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ здійснюється штатним медперсоналом та спеціально закріпленим лікарем-педіатром. Медичний персонал здійснює лікувально-профілактичні заходи, контроль за станом здоров'я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартуванням, дотриманням санітарно-гігієнічних норм, режимом та якістю харчування.

1.21. Харчування вихованців у НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ здійснюється згідно з Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб», постановами Кабінету Міністрів України від 22.11.04 № 1591 "Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах", від 03.11.97р. №1200 «Про порядок та норми надання послуг з харчування учнів у професійно-технічних училищах та середніх навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість», спільним наказом МОН і МОЗ України від 15.08.06р. №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних закладах», Порядком організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затверджений спільним наказом МОН і МОЗ України від 01.06.2005р. №242/329, іншими нормативно-правовими актами, що регулюють питання стосовно харчування дітей.

1.22. Порядок забезпечення продуктами харчування дітей у НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ встановлює відділ освіти   Хотинської районної державної адміністрації.

Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчового блоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та керівника НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ має бути організовано 3-и разове харчування дітей дошкільного віку, одноразове харчування учнів, реалізація буфетної продукції.

1.23. Взаємовідносини  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ з юридичними і фізичними особами визначаються угодами,  укладеними між ними.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

 

2.1. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС працює за п'ятиденним робочим тижнем.

2.2. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС проводить свою діяльність відповідно до плану роботи, який складається на поточний навчальний рік і оздоровчий період для дошкільного підрозділу.

План роботи затверджується радою НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ і погоджується з відділом освіти   Хотинської районної державної адміністрації.

План роботи дошкільного підрозділу на оздоровчий період погоджується з  Хотинською санепідстанцією.

2.3. Навчально-виховний процес у дошкільному підрозділі НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ здійснюється за програмами розвитку виховання і навчання дітей дошкільного віку, затвердженими Міністерством освіти і науки України, відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, у шкільному підрозділі - регламентується робочим навчальним планом, складеним на основі типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

2.4. Робочий навчальний план НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ погоджується радою навчального закладу і затверджується відділом освіти   Хотинської районної державної адміністрації  .

У вигляді додатків до робочого навчального плану складаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

2.5. Організація навчально-виховного процесу у НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ здійснюється відповідно до Положень про дошкільний, загальноосвітній навчальні заклади, нормативних документів Міністерства освіти і науки України.

2.6. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.7. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.

2.8. Індивідуалізація і диференціація навчання у НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ забезпечується реалізацією інваріантної та варіативної частин робочого навчального плану. Варіативна частина формується НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ самостійно з урахуванням спеціалізації та профілю навчання.

При організації індивідуальної форми навчання навчально-виховний комплекс керується Законом України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 року № 732 ( зі змінами , внесеними згідно з наказами Міністерства освіти і науки України від 05.02.2003 року №  61, від 15.10.2004 року № 797, від 19.05.2008 року № 432). Учням надається право і створюються умови для індивідуального навчання.

2.9. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС може реалізовувати освітні програми і надавати освітні платні послуги на договірній основі згідно з ліцензією, відповідно до  Переліку  платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.97 № 38.

2.10. Приймання дітей дошкільного віку до  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ здійснюється керівником протягом календарного року на безконкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування.

2.11. До першого класу шкільного підрозділу переводяться діти, як правило, із шести років.

2.12. Приймання учнів до всіх класів здійснюється на безконкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування. Учні, які не  проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ за наявності вільних місць у відповідному класі.

2.13. Зарахування дітей до  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ здійснюється за наказом директора на підставі:

- особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють);

- свідоцтва про народження (копії), паспорта;

- медичної довідки, встановленого зразка, про стан здоров'я;

- медичної довідки про епідеміологічне оточення (для дітей дошкільного віку);

- документа для зарахування до групи компенсуючого типу або класу для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;

- документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу) для зарахування до шкільного підрозділу.

2.14. За дитиною дошкільного підрозділу зберігається місце у НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літний оздоровчий період (75 днів).

2.15. Відрахування дітей дошкільного віку з НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ може здійснюватись:

- за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

- на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ;

- у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців;

2.16. Адміністрація НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ зобов'язана письмово повідомити батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини за два тижні.

2.17. У разі потреби учень (вихованець) може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

2.18. В шкільному підрозділі НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ для учнів 1-4 класів, а також 5-9 класів, в яких навчаються діти, які потребують корекції розумового і фізичного розвитку за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють можуть створюватися групи продовженого дня.

Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ на підставі заяв батьків або осіб, які їх замінюють.

2.19. Навчальний   рік   у  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ  починається 1 вересня  Днем знань і закінчується:

- у дошкільному підрозділі - 31 травня наступного року; з 1 червня до 31 серпня (оздоровчий період) - проводиться оздоровлення дітей;

- у шкільному підрозділі - не пізніше 1 липня наступного року з урахуванням навчальної практики та державної підсумкової атестації.

Навчальні заняття розпочинаються лише за наявності акту відділу освіти Хотинської районної державної адміністрації, що підтверджує підготовку приміщень НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ  для роботи у новому навчальному році.

Тривалість навчального року учнів обумовлюється  виконанням навчальних програм з усіх предметів, але не може бути менша 175 робочих днів для учнів  1-4 класів та 190 робочих днів - для учнів 5-12 класів. Структура навчального року будується за двома семестрами.

Структура навчального року та режим роботи встановлюється радою НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ  у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням з відділом освіти Хотинської районної державної адміністрації.

2.20. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.21. Тривалість канікул для учнів 1-11(12) класів протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів, для учнів 1 класів можуть встановлюватися додаткові канікули в межах 7 календарних днів.

2.22. Режим роботи НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ визначається на основі нормативно-правових актів та за погодженням з Хотинською санепідстанцією.

2.23. Тривалість занять в шкільному підрозділі НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ складає: у перших класах - 35 хв., у других-четвертих - 40 хв., п'ятих-дванадцятих - 45 хв. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти Хотинської районної державної адміністрації  та Хотинською міською санепідстанцією.

Щоденна кількість і послідовність уроків визначається розкладом. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану з дотриманням педагогічних, санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

Розклад уроків повинен враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня, а також правильне чергування протягом дня і тижня предметів природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання та основ здоров'я і фізичної культури.

Крім різних обов'язкових форм занять, у НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом, і спрямованні на задоволення освітніх інтересів та на розвиток творчих здібностей, нахилів і обдарувань вихованців.

2.24. Навчання у шкільному підрозділі НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ організовується в одну (першу) зміну.

Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог, потреб в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хв., великої перерви - 20 хвилин.

2.25. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначається вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів; учням перших класів домашні завдання не задаються.

2.26. У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ  здійснюється тематичний облік знань, умінь і навичок учнів. Система оцінювання навчальних досягнень учнів носить стимулюючий характер: у першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів; в наступних класах вона доповнюється оцінками по 12-ти бальній шкалі. Оцінка з поведінки учням не виставляється.

За рішенням Міністерства освіти і науки України може запроваджуватися інша система оцінювання навчальних досягнень учнів.

2.27. Учні, які впродовж двох років навчання у початковій школі не засвоїли програму з предметів навчального плану, за поданням педагогічної ради направляються на обстеження спеціалістами психолого-медико-педагогічної консультації за згодою батьків (осіб, які їх замінюють). За її висновками такі учні  можуть продовжити навчання в спеціальних загальноосвітніх школах, залишитись на повторний курс навчання або навчатися за індивідуальною формою чи за індивідуальними навчальними програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

2.28. Навчання у випускних класах НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ завершується Державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок Державної підсумкової атестації, а також переведення й випуск учнів в НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ  встановлюються згідно з наказом Міністерством освіти і науки України. 

За результатами навчання  учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову та  атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

2.29. Звільнення учнів від Державної підсумкової атестації проводиться в порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

2.30. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання навчальних досягнень доводяться до відома учнів класним керівником.

2.31. Учні 1-8 класів та 10 (11) класів, які мають високі досягнення (10-12 балів) у вивченні всіх предметів за відповідний рік можуть нагороджуватися похвальним листом "За високі досягнення у навчанні". Учням, які закінчили основну школу з навчальними досягненнями високого рівня (10, 11, 12 балів), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту особливого зразка. Випускники 11 (12) класів можуть нагороджуватися похвальною грамотою "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів", медалями: золотою - "За високі досягнення у навчанні" або срібною - "За досягнення у навчанні". Особам, нагородженим Золотою або Срібною медалями, видається документ про повну загальну середню освіту особливого зразка.

За успіхи у навчанні для всіх учасників навчально-виховного процесу можуть встановлюватися різні форми морального та матеріального заохочення.

2.32. Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв про базову загальну середню освіту, атестатів про повну загальну середню освіту, золотих медалей "За високі досягнення у навчанні", срібних медалей "За досягнення у навчанні", похвальних листів "За високі досягнення у навчанні" та похвальних грамот "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів" здійснюєт